Coneixes algun d'aquests autors?
Cerca l'obra per nom, editorial o lloc a la qual pertany:
Les excavacions efectuades en aquest espai entre 1989-1991 varen deixar al descobert que aquest lloc fins al segle XII havia estat un espai d'enterraments privilegiats i que l'accés a l'interior del monestir es feia des de l'atri o galilea, tal com es pot veure sota la coberta de vidre que hi ha a la base del campanar. A partir del segle XII amb la construcció del nou claustre, s'obrí l'entrada que avui comunica amb la porteria i es cobrí l'antic cementiri. Un text de Josep Pla ens en descriurà les principals característiques arran de la visita que hi féu als anys quaranta del segle passat.
De lluny, el monestir conserva encara un volum i un perfil. És un grandiós edifici que aguanta encara l'altivesa i la dignitat del seu origen. Però quan hom s'hi apropa i veu la destrucció que l'ha abatut —els finestrals buits i els sostres ensorrats, els merlets escapçats, i arrasats els terres —, una gran tristesa s'apodera de l'ànim de qui el visita. I, com totes les ruïnes, Sant Pere de Roda produeix, d'entrada, una impressió de galimaties. Em permeto d'aconsellar al turista que ordeni el seu pensament, separant l'església del monestir, estudiant separadament un edifici de l'altre. Com a impressió de conjunt, crec que la sensació és unànime. El monestir té un aspecte enterament feudal, en el sentit militar i polític de la paraula, És un símbol de poder físic, més que un símbol de poder místic. Sant Pere de Roda és l'obra major del feudalisme eclesiàstic de Catalunya. Recordant el que escrivírem dels benedictins de Sant Feliu de Guíxols, direm que els frares que habitaren Sant Pere de Roda portaren sota l'hàbit humil l'armadura del baró senyorial, amb domini polític directe i acatament dels pobles vassalls.
Altres indrets de Port de la Selva: