Sornàs és un poblet situat a 1552 m

Sornàs és un poblet situat a 1552 m. d’altitud. Es troba en un declivi suau i limitat pel conflent que forma el Valira nord i el riu Sornàs a un quilòmetre d’Ordino, cap de parròquia. 

Set cases i la petita església dedicada a sant Roc formen el casc vell d’aquest nucli urbà on trobem casa Margarit. 

L’hereu i propietari n’és el Josep Font i Fijat, hi va néixer el 5 d’abril de 1908. 

Viu sol i és autosuficient. Els parents pròxims ja han desaparegut. A pesar d’aquesta situació a mi no em sembla un home solitari. Té per companys la seva pròpia personalitat, un gat i un gos. 

Ens espera. Passem a la sala menjador i ens instal·lem al voltant de la taula, davant de la finestra. Parlem d’això i d’allò. 

La casa és vella i senzilla però rica en tradició. Tot és net i endreçat. Del mobiliari, el més rellevant és un moble plater —ben ordenat— i els quadres penjats en les parets —fotografies i records de família. 

Mentre ens espera tria tavelles. Les cull a l’hort que té al darrere de casa en un pujolet. Des de sempre està acostumat a conrear-lo al bon temps pel consum de l’any.