Coneixes algun d'aquests autors?
Cerca l'obra per nom, editorial o lloc a la qual pertany:
El monument a l'òpera Marina, obra de Francesc Camprodon i Emilio Arrieta, està instal·lat en una penya del Mirador de Mallorca, el qual es troba emplaçat en el Passeig de Sa Caleta. Està compost per dues parts ben diferenciades: per una banda tenim l'estela commemorativa, la qual es troba en molt bon estat de conservació. En la part superior de l'estela s'observa una caravel·la; al centre una inscripció que rememora l'autor del llibret i la importància que les platges de Lloret prengueren a partir de la popularització primer, de la sarsuela i, després, de l'òpera. Tanca l'estela en la part inferior una sirena. Un text de Josep Pla, que hi podem llegir, ens contextualitza Camprodon i la seva obra.
L'òpera Marina, lletra de Francesc Camprodon, música de Arrieta, ha donat a Lloret una vasta fama: "Costas las de Levante, playas las de Lloret...". Francesc Camprodon va néixer a Vic el 1816,estudià a la universitat de Cervera, on va conèixer i tractar Balmes, fou autor dramàtic, escriptor i polític i va morir a l'Havana, a l'edat de cinquanta-quatre anys, el 1870. [...]
Marina es va estrenar com a òpera espanyola al Reial de Madrid el 1855, amb un èxit relatiu; posteriorment va sofrir un arranjament en tres actes, i fou reestrenada el 1871 amb un èxit que no l'ha abandonat mai. La van cantar Ortolani, Tamberlick i Aldighieri, grans gargamelles del temps.
Camprodon , que inicià la seva carrera política en el camp de la moderació, va ésser diputat per Gràcia, Vic i Santa Coloma de Farners. En el curs d'un dels seus viatges de propaganda electoral va conèixer les "costas las de Levante" i les "playas las de Lloret". El 1868 es va separar de les files ministerials i va publicar un manifest a la premsa que va fer sensació. En triomfar la revolució de setembre va acceptar el càrrec d'administrador d'Hisenda de Cuba. Quan Joan Prim va tenir a Àfrica els seus èxits ressonants, Camprodon li va enviar una carta amb quintetes que es va fer popular. Camprodon va ser un considerable flautista, molt afeccionat a la música sentimental, i diuen el seus biògrafs que era un gran cuiner. Camprodon és un gran tipus de l'època fàcil, xerraire i divertit, imponent bohemi. Camprodon no sembla un home de Vic; més relació sembla tenir la seva manera d'ésser amb aquestes terres amables. En aquest sentit la Marina és potser una obra d'una gran sinceritat.
Altres indrets de Lloret de Mar: