A pesar de ser una hora tardana...


Municipi:València
Comarca:València

testing image

A pesar de ser una hora tardana, a l'estació de València hi havia un intens aldarull laboral perquè estava en plenes reformes. Les obres les dirigia l'enginyer projectista, un anglés anomenat James Beatty que treballava a les ordres del conegut financer Josep Campo, una fura per als negocis, amb gran ascendència sobre la ciutat i accionista principal de la companyia ferroviària. l'hangar, de coberta metàl·lica a dues aigües amb claraboies de vidre, era ventilat, lluminós i ample; hi allotjava, en paral·lel, quatre o cinc vies que permetien la confluència de diversos combois simultanis. [...]

Seguint el rastre dels fàmuls, els viatgers abocaren al vestíbul, que era espaiós i ben dotat, amb sales d'espera, despatxos de bitllets, consigna d'equipatges, oficines proveïdes amb instruments moderns –com un aparell de telègraf Morse nou de trinca- i corredors allargats que donaven a uns quants urinaris higiènics. L'accés principal, on hi havia el pati de viatgers, tenia una façana neoclàssica amb un pòrtic auster que emmarcaven dos parells de columnes bessones. Abocava al Sagrari de Sant Francesc, un carrer ombrívol, estret i poc vistós, ofegat entre els semiderruïts llenços de l'antiga muralla, i els murs del convent de Sant Francesc, ara habilitat com a caserna amb guarnició militar permanent.