Coneixes algun d'aquests autors?
Cerca l'obra per nom, editorial o lloc a la qual pertany:
El Museu del Cinema va ser inaugurat el 1998 i l'arquitecte responsable de la configuració de l'edifici va demanar a Joan Brossa, conegut cinèfil, una intervenció especial. Es va materialitzar en una columna d'estil dòric, d'uns 5 metres d'alçada, de formigó blanc, coronada per la ineludible lletra A que al·ludeix a la importància artística i intel·lectual del setè art. Aquesta A es projecta en un altra, molt més gran, situada sobre la teulada de l'edifici, potser fent referència al feix de llum que surt de l'objectiu d'una càmera. Amb Pere Portabella, Brossa va realitzar quatre pel·lícules: «No contéis con los dedos» (1967), «Nocturno 29» (1968), «Cuadecuc-Vampir» (1970) i «Umbracle» (1972).
Gran Méliès
— Maskelini
posa el joc de cartes en un
estoig; agafa el mocador entre
les mans: li desapareix i passa
a l'estoig. El joc de cartes,
el té a les mans.
— Bah! Espectacles així
van de mal borràs: el cinema
ha matat aquest gènere.
— Però no oblidis
que el cinema va trobar
el seu camí gràcies
a aquests trucs.
Abans dels Marx
Keaton perd el camí per la teulada.
Linder a contrallum se'n va de tort.
Langdon cull farigola i puja al Ford.
Laurel i Hardy fan la castanyada.
Chaplin reposa trist en una prada.
Harold Lloyd amb els plats corre pel port.
Keaton de sobte para tenda amb sort.
Larry Semon estripa la bugada.
Laurel somia al marge d'un camí.
Langdon, de festa, no encerta la rima.
Hardy troba al raspall una gillette.
Lindet, espasa en mà, rebutja el Dret.
Chaplin s'eixuga taques de carmí.
I Keaton s'escabella amb una llima.
Tots eren mestres de la pantomima;
però a qui ret la feina entre els més llargs
em sembla que és, sens dubte, a Harpo Marx.
Altres indrets de Girona: